Gedaan met laden. U bevindt zich op: Administratief niveau personeel Vlaamse overheid Statistieken

Administratief niveau personeel Vlaamse overheid

Het administratief niveau hangt samen met het behaalde diploma of verworven getuigschrift vereist voor een functie binnen de Vlaamse overheid. Op deze webpagina vindt u meer informatie en details over de evolutie van het administratief niveau binnen de diensten van de Vlaamse overheid.

U kunt een categorie uitvinken en cijfers uitlichten of categorieën naar keuze vergelijken.

Wat?

Het niveau geeft aan op welk hiërarchisch niveau het personeelslid werkt en verloond wordt.

Raadpleeg de rapporteringsdefinitie binnen de HR-rapportering van de Vlaamse overheid voor meer details.

Evolutie van het personeelsaantal volgens niveau

  • De grafiek toont het personeelsaantal van de diensten van de Vlaamse overheid (DVO) telkens op 31 december volgens het administratief niveau (A, B, C of D).
  • Het buitenlandpersoneel Toerisme Vlaanderen is tot 2012 niet opgenomen in onderstaande grafiek. Dit is ook niet het geval, tot 2014, voor het instructiepersoneel van de VDAB en het buitenlandpersoneel van het departement Buitenlandse Zaken.

Cijfers per beleidsdomein

Niveau per beleidsdomein

  • De grafiek toont het personeelsaantal op 31 december, opgedeeld naar de 10 beleidsdomeinen binnen de diensten van de Vlaamse overheid (DVO) volgens het administratief niveau (A, B, C of D).
  • Voor het instructiepersoneel (ongeveer 1.200 personeelsleden) wordt sinds 2015 over het administratief niveau gerapporteerd.