ICT-profielen raamovereenkomst 2022
De aankoopcentrale van Het Facilitair Bedrijf sloot op 19 juli 2022 het eerste perceel van het nieuwe raamcontract voor Managed Service Provider: ICT-profielen (Raamovereenkomst nr. 2022/HFB/OP/92038).
Deze raamovereenkomst laat entiteiten toe om tijdelijk ICT-profielen in te schakelen voor de uitvoering van concrete projecten en ICT-opdrachten. Het gaat hierbij om projectleiders, softwareontwikkelaars, technici, … kortom ICT-medewerkers met gespecialiseerde expertise.
Er is een keuze uit een kwalitatief en breed aanbod van ICT-profielen, aan marktconforme prijzen. De ICT-dienstverlener doet voor elke individuele opdracht een ruime marktbevraging bij zowel eenmansbedrijven als grotere firma’s, en zorgt voor een vlotte afhandeling van de opdracht.
De toetreding tot dit raamcontract gebeurt door het verkrijgen van toegang tot het systeem van USG Public-Sourcing.
ICT-dienstverlener en looptijd
Deze raamovereenkomst werd gesloten met USG Public-Sourcing, voor een periode van 4,5 jaar, vanaf 16 augustus 2022 tot en met uiterlijk 15 februari 2027.
Advies Inspectie van Financiën
Dit is enkel van toepassing:
- voor entiteiten onder toezicht van Inspectie van Financiën;
- voor bestellingen met een waarde van ≥144.000 euro (excl. btw).
Als je op deze raamovereenkomst een bestelling wilt plaatsen met een geraamde waarde ≥144.000 euro excl. btw, dan is een advies van de Inspectie van Financiën vereist en dit zowel bij de aanvraag van een offerte als bij de bestelling.
Bestellen
De streefdatum voor de start van het plaatsen van bestellingen is 1 september 2022.
- Stap 1
- Bestellers op de raamovereenkomst MSP - ICT 2018 kunnen hun bestaande login blijven gebruiken.
- Nieuwe bestellers kunnen een login aanvragen per mail(opent in uw e-mail applicatie).
- USG-Public Sourcing stemt telefonisch af en bezorgt aanmeldgegevens
- Stap 2
Meld je hier(opent in nieuw venster) aan met uw ontvangen aanmeldgegevens.
- Stap 3
Je kan hier(opent in nieuw venster) volgende verschillende fases opvolgen:
Aanmaken, goedkeuren & publiceren aanvraag
Voorstellen kandidaten
Shortlist top 3 kandidaten
Interview
Eindselectie
Aanmaak & goedkeuring contract
Schrijven prestaties
Goedkeuren prestaties
Factuur
Contractuele documenten
Uitvoeringsovereenkomst(PDF bestand opent in nieuw venster)
Deze uitvoeringsovereenkomst bevat:
de algemene bepalingen met betrekking tot de wijze waarop de ICT-Dienstverlener zich moet organiseren,
de bepalingen met betrekking tot het overkoepelend beheer (“governance”), transitie en exit.
Service Portfolio - Perceel 1: ICT-profielen(PDF bestand opent in nieuw venster)
- Dit contractuele document beschrijft de modaliteiten voor het indienen van een werkaanvraag, van de selectie van de uitvoerder(s) en voor de opvolging van de uitvoering.
- Prijslijst(Excel bestand opent in nieuw venster)
- Aandacht: Er geldt een prijsherziening voor de dienstverlening (niet voor de maximumprijzen van de profielencategorieën) vanaf 01/03/2023 (zie brief prijsherziening 2023(PDF bestand opent in nieuw venster)).
- Aandacht: Er geldt een prijsherziening voor de maximumprijzen van de profielencategorieën vanaf 01/11/2023 (zie brief prijsherziening - november 2023(PDF bestand opent in nieuw venster))
- Aandacht: Er geldt een prijsherziening voor de eenheidsprijzen vanaf 01/12/2023 (zie brief prijsherziening - december 2023(PDF bestand opent in nieuw venster))
- Aandacht: Er geldt een prijsherziening voor de profielencatalogus vanaf 18/03/2024