chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Strategische plannen

    Strategische planning heeft betrekking op de opmaak en koppeling van plandocumenten met de bedoeling om de strategische visie met betrekking tot het beleid vast te leggen en eventueel te vertalen naar operationele acties.

    Strategische planning is een cruciaal onderdeel van strategisch management dat zich toespitst op het opstellen, koppelen en opvolgen van strategische plandocumenten met de bedoeling om de strategische beleidsvisie vast te leggen. Het strategisch managen behelst het monitoren van de plandocumenten zodat de voortgang van de beleidsmaatregelen kan worden opgevolgd.

    Wat kan u terugvinden in deze toolbox en hoe kan u deze gebruiken?

    Wat is het verschil tussen missie en visie? Waar haal ik mijn inspiratie? Door wie moeten de doelstellingen geformuleerd worden? In de toolbox strategieformulering bieden we u een concreet stappenplan en heel wat inspiratie om uw strategisch management op goede voet te starten. Het doelstellingenproces vormt niet voor niets de start van de leidraad organisatiebeheersing.

    In deze toolbox zoomen we in op de analysefase en op het formuleren van missie, visie, waarden en doelstellingen. Strategisch management houdt echter niet op bij het formuleren van een strategie. Aan het einde van de toolbox vindt u dan ook heel wat informatie over opvolging, indicatoren en implementatie. Zo raken we ook aan het thema monitoring uit de leidraad organisatiebeheersing.

    Een strategie is pas écht geslaagd als hij gerealiseerd is!

    In deze nieuwe toolbox strategieformulering vloeit het stappenplan voort uit praktijkervaringen, onderzoek en feedback van klanten. Dit zijn handvaten om verder mee aan de slag te gaan, met andere woorden bouwstenen die afhankelijk van de specifieke focus van uw organisatie en uw management verder kunnen worden door vertaald en concreet worden ingezet.